Gyűlekeznek a viharfelhők?

Minden adott: van honlapod, van terméked (szolgáltatásod), vannak  látogatóid, de hiába minden erőfeszítés, mégsem vásárolnak.

Benned is biztosan felmerültek az alábbi kérdések:

“Biztosan túl magasak az áraim, ezért nem rendelnek.”
“Akciózzak? 20% vagy 30% legyen?”
“Ma is volt 1.000 látogatóm, de senki nem vásárolt. Hogy lehet ez?”

Miért nem vásárolnak?

Ennek több oka lehet:

1. Ne vaktában lövöldözz! Célozz jól!

Egyáltalán nem mindegy, hogy a honlapoddal, az ajánlatoddal a célcsoportodat találod telibe vagy sem.

Hatékonyan felépített marketing stratégiával, Google AdWords hirdetésekkel pontosan azokat tudod a honlapodra beirányítani, akiknek megoldást nyújt a terméked, szolgáltatásod.

Amennyiben magas a kilépők %-os aránya vagy magas a visszafordulások aránya, kevés az oldalakon eltöltött idő akkor vagy nem a célcsoportodat irányítod be a honlapodra vagy nem kapnak megoldást a problémájukra!

Mit lehet ilyenkor tenni?

  • Ellenőrizd folyamatosan a látogatottságot,
  • Javítsd tudatosan a honlapodat!
  • Futtass célcsoportodra Google AdWord hirdetéseket, vond le a következtetéseket!
  • Adj értéket, szolgáltass értékes tartalmat!

 

2. Én nem szeretnék nyomulni!

Az interneten eladni nem is olyan egyszerű. Az internet nem olyan, mint a bolt ahol szemtől-szembe áll a vásárló és az eladó.

A honlapodon muszáj cselekvésre felhívni a látogatóid figyelmét, kézen kell ragadnod és végig kell vezetned őket az értékesítési folyamaton. Ha ezt nem teszed meg, akkor nem fognak vásárolni.

Akkor sem vásárolnak, ha

  • nincs meg a kellő bizalom a terméked vagy a szolgáltatásod iránt,
  • ha nem közlöd velük, hogy mit és miért csináljanak a honlapodon,
  • ha nem találják meg a problémájukra a megoldást (a megoldásért jönnek!),
  • ha nem találják az ajánlatodat,
  • ha nincs az ajánlatodnak határideje vagy limit korlátja (gyorsabban hozzák meg a döntést, ha megmondod nekik, hogy meddig lesz kapható a termék, ha nem rendel, akkor lemarad… stb.)
  • miért érdemes megvenni a te termékedet  (és nem a konkurensét)?

A honlapod semmit sem ér ha nem ad el.

 

3. Az 1%-os konverzió

100-ból 1 vásárol, ez 1%-os konverziót jelent. De nem mindegy, hogy honnan nézzük a 100-at!

A konverziót (eladást) nem a honlap egész látogatottságából kell számítani, hanem abból, hogy hányan mentek be az eladási (sales) oldalra!

Ha 1.000 honlap látogatóból a megrendelő oldaladat 100-an nézték meg és ebből 1 fő rendelt, akkor 1% a konverziós arány, ha pl. 5 fő rendelt, akkor 5 %.

Arra törekedj, hogy helyesen értelmezd az adatokat!

Hogyan tudod feljebb tornázni a konverziós adatokat?

  • Növeld az eladási oldalad látogatóinak számát!
    A hírlevél olvasóidat irányítsd be az eladási oldalra, másrészt akár a honlapod főoldalán is felhívhatod a figyelmet az eladó termékeidre (ne feledd, először legyen meg a bizalom, mert bizalom nélkül nem fognak vásárolni!)
  • Javíts az eladási oldalad minőségén!
    Javítsd, teszteld és mérd az eredményeket, ezzel akár elérheted, hogy többen fognak rendelni.

4. Óráról órára, napról napra, hétről hétre…

Folyamatosan változnak az internetes szokások. Egyáltalán nem mindegy, hogy délben vagy délután szeretnéd elérni a célcsoportodat, nem mindegy, hogy hétvége vagy hétköznap van, és az sem mindegy, hogy hét ágra süt a nap vagy zuhog az eső.

Ezért ne ess kétségbe, ha egyik napon kasszarobbantó üzleti napod volt, míg a másik napon alig vásároltak nálad.

Ahhoz hogy megfelelő és helyes üzleti döntést tudj hozni, feltétlenül tesztelj, javíts és mérd az eredményeket.

 

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ További információ

Az Európai Uniós törvények értelmében ez az oldal "cookie"-kat azaz "süti"-ket tartalmaz.

Bezár